Административни дейности (домоуправител):
- организира и документира Общи събрания
- изпълнява решенията, приети от Общото събрание.
- предлага на Общото събрание да приеме „Правилника за вътрешния ред“ в етажната собственост и спомага за неговото спазване.
- представлява етажната собственост в отношенията й с органите на местната власт и с други правни субекти
- регистрира етажната собственост в Общината (съгл. чл. 46б от ЗУЕС)
- създава, съхранява и поддържа Книга на етажната собственост (чл. 7 от ЗУЕС)
- определя точния размер на идеалните части
- предлага на ОС бюджет и приоритети за ремонт на общите части
- контролира и/или организира обслужващите дейности (почистване, поддържане на асансьор и др.)
- предоставя потребителско име и парола за достъп до уеб базирана база данни с всички текущи справки и документи на входа
- поддържа контакт и/или провежда кореспонденция със собственици/ползватели/обитатели
- изготвя писма, протоколи, решения от ОС и др.
- съхранява документи (вкл. изходяща и входяща кореспонденция, протоколи, решения и др. технически паспорт на сградата, когато има такъв, и др.)
- консултира етажната собственост по всички въпроси, касаещи общите части, общо потребление на услуги и общите комуникации, неплатени задължения и др.
- изготвя отчет за дейността си в края на всяка отчетна година, който се приема от Общото събрание
- оптимизира работата във входа (следи как да се намалят разходите и да се увеличат приходите)
Финансови дейности (касиер):
- изготвя годишен проекто-бюджет и го предлага на ОС
- събира всички дължими вноски към етажната собственост – чрез EasyPay, ePay, по банков път, в брой (по изключение)
Повече за начините на плащане на таксите към входа вижте тук - извършва всички плащания към доставчици (ток, вода, асансьор) и др.
- изготвя финансови отчети (приходи, разходи, касова наличност и др.)
- публикува финансовата информация на интернет страницата http://www.etajna.bg/my-account/
- информира собственик/обитател за дължими неплатени суми
- извършва плащания по ремонти и към др. контрагенти
- предприема действия за събиране на неплатени задължения (съгласно решение на Общото събрание)
Ремонт и обновяване:
- организира дребни и неотложни ремонти
- събира оферти за планирани ремонти съгл. приоритетите, гласувани на Общо събрание
- организира и координира ремонтните дейности
- следи за изпълнението и приема извършения ремонт
Допълнителни дейности:
- озеленяване
- управление на индивидуални имоти
- охрана
- изготвяне на проекти за общите части
- други
Социални профили